الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

ليلتي الفصل 13

انت في الصفحة 1 من 6 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل_الثالث_عشر
بقلم_ولاء_رفعت_علي
فتح باب الشقة و ربت عليها بحنان 
أدخلي يا ليلة دي شقتك أنتي و أنا زي ما قولت لك هنزل أقعد عند أمي و لو محتاجة أي حاجة رني عليا و أطلع لك.
أمسكت بيده و قالت من بين بكائها
أرجوك ما تسيبنيش لوحدي.
رأي الخۏف في عينيها فسألها 
خاېفة تقعدي لوحدك
أومأت له كطفلة صغيرة تشعر بالخۏف فعانقها و أخذ يربت عليها 
ما تخافيش أنا هاقعد معاكي مش هاسيبك.
أبعد وجهها عن صډره و تأمل وجهها الملئ بآثار أنامل شقيقها الأحمق علي خديها أخذ يجفف عبراتها بأطراف أنامله و لم يجد أحد ملام غير سواه وبخ نفسه علي إنفعاله عليها و جعلها تترك المنزل و الذهاب إلي شقيقها الظالم الذي لم يرأف بها يوما.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
بصي يا ليلة إحنا ممكن نبتدي من أول و جديد زي ما بيقولو صفحة جديدة و كأني أعرفك أول مرة و عشان تبقي علي راحتك هاسيبك تقعدي في أوضة النوم براحتك و أنا هنام في أوضة الأطفال طبعا كل طلباتك مجابة و مش عايزك تتكسفي أبدا و بالنسبة لموضوع الكلية أنا مش ناسيه من بكرة هانروح الچامعة و نشوف أي الأوراق المطلوبة و قبل ما أسافر هاسيب لك مبلغ عشان مصاريف و كل مستلزماتك.
أبتسمت من بين عبراتها غير مصدقة أخيرا وجدت يد حانية بدلا من يد شقيقها الغليظة الذي يظلمها و لا تجد منه سوي بطشه و ظلمه لها. 
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
أقترب منها و قپلها أعلي رأسها و قال لها 
أدخلي خدي لك دش و خشي أرتاحي و أنا هانزل أقعد علي القهوة شوية مع أصحابي لو في اي حاجة رني عليا و أنا هاكلمك و ما تحضريش السحور أنا هاشتريه جاهز.
و ها هي حياتها قد تبدلت من الحزن و البؤس إلي السعادة و الفرح فكما أخبرها و وعدها أخذها إلي الچامعة و أنتهي من تقديم كل ما طلبته شئون الطلبة من أوراق و مصاريف و بعد ذلك أخذها إلي إحدي مجمعات التجارية الشهيرة فقال لها 
نقي اللي نفسك فيه من هدوم خروج و شنط و جذم و أي حاجة أنتي عايزاها.
نظرت إليه و قالت بحرج 
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
أنا عندي هدوم خروج كتير أنت جيبتها لي قبل الچواز.
أمسك يدها و ربت عليها قائلا 
و أي يعني جيبي تاني و تالت و كل اللي نفسك فيه هاتيه و ما تشليش هم أي حاجة أنا الحمدلله ربنا موسعها عليا فهستخسر فيكي ليه يعني أنتي أطلبي و أنا عينيا ليكي.
ضحكت من ڤرط السعادة و ودت أن تقفز كالطفلة فأخيرا وجدت العوض و الحب الحقيقي ذهب كليهما بعدما أنتهت من الشراء و جلبت الكثير إلي إحدي المطاعم الشهيرة و ظل يتبادلا الأحاديث عن إهتمام كليهما و بدأت

انت في الصفحة 1 من 6 صفحات