الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

حب بلا ثمن من الفصل 6 إلي 9

انت في الصفحة 1 من 12 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل السادس
وقفت أمام الغرفة واخذت نفس عميق ثم فتحت الباب واغلقته وراءها بالمفتاح بسرعة واخرجت المفتاح و وضعته في جيبها وهي تحمل صنية الطعام باليد الأخرى..
مصعب پغضب انت ايه اللي جابك هنا اطلعي برا
ماسة بشجاعة لا مش طالعه وانت لازم تأكل انت بقالك تلات أيام مأكلتش
مصعب بصوت عالي قوووولتلك برا.. انت متفهمييييش!!!!!
تحركت ماسة باصرار ووضعت الطعام علي التربيزة انا مش خارجة من هنا غير لما تأكل وبعدين مكنتش اعرف انك ضعيف اوي كدا..
نفرت عروقه واحمرت عيناه بشدة وجزا علي اسنانه حتي كدت أن تتهشم ومن ثم نظر لها نظرة تحذيرية مرعبة ليقول بصوت غاضب علي فكرة انت لسه مشفتيش ڠضبي عامل ازاي فياريت تأخدي بعضك وتخرج احسن ليك علشان مترجعيش ټندمي..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
ارتفعت دقات قلبها خوفا وابتلعت ريقها الذي لا تعرف أين ذهب فقد نشف حلقها ولكنها تظهرت بالشجاعة لتقول بتحدي وانت لسه متعرفنيش كويس انا لما ببقي مصرة علي حاجة بعملها مهما كان الثمن ..
اقترب منها كالأسد الذي ينقض علي فريسته وامسكها من خصلات شعرها ليقول بصوت كالفحيح ايوا بقي انا عايز اعرف ايه اللي في دماغك انت فاكرة اني ممكن أحبك في يوم من الأيام..ده بعدك انا اللي حبتها ماټت ومفيش واحدة تأخد مكانها طول ما انا عايش وانت هطلقك وزي ما جيتي خدي حاجتك من الفيلا وامشي..
ماسة پتألم ليه خاېف اوى اني اقعد هنا وابقي مراتك..ثم اردفت بتحدي وعند وثقة اقولك انا ليه ..لأنك خاېف تحبني.. مش كدا
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
ضحك مصعب بسخرية ثم اردف قائلا هههههه احبك !!!!!!
نظر لها من اغمض قدميها الي أعلي رأسها باستحقار ثم اردف باهانةانتي اصلا متسويش في سوق الحريم قرش ساغ... تعرفي انا مش هطلقك.. عارفة ليه..
نظرت له ماسة باستفهام!!!
مصعب علشان اذل فيك واكرهك في عشتك اللي هتبقي سودا علي دماغك
ماسة برفعت حاجب وتحدي ده لو عرفت اصلا ..علي فكرة انا واثقة في نفسي جدا ومش كلامك ده اللي هيهزني بالعكس ده بيثبت اني فرقة معاك.. وفرقة جدا كمان..ثم نظرت للطعام واردفت قائلا وبالنسبة للأكل لازم تأكل
استغرب جدا من قوة شخصيتها فأى واحدة بمكانها سوف تكون ترتجف ړعبا ..أرد وتمني أن يكسر غروره وثقتها في نفسها ولكنه وجد نفسه يترك شعرها قائلا بغيظ خدي الأكل واطلعي برا ومتخلينش اشوفك تاني
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
ماسة بعصبية انا هطلع بس مش هاخد الأكل.. لازم تأكل علشان في ناس برا خايفين عليك..حالتك دي اه تخصك لوحدك ..بس انت كمان بټأذي كل اللي حواليك.. عمو أسماعيل مريض القلب اللي انت المفروض تسنده لأن اللي ماټت دي تكون بنت أخوه وكان معتبرها بنته بس هو مش لاقي حد يسنده .. طنط ناهد اللي كل شوية ضغطها يعلي بسبب أنها زعلانه علي ابنها الوحيد اللي حابس نفسه في أوضته.. أخواتك .. أصحابك.. كل الناس دي مضايقة وزعلانين علشانك.. وانت قاعد هنا مكتئب .. تفتكر ديمه مرتاحة في نومتها وهي شايفك كدا.. اكيد لا طبعا.. انا خارجة بس انت هتشوفني كتير بعد كدا فياريت تتعود علي كدا.. وخرجت ماسة برا الغرفة ولم تترك له المجال أن يتحدث.. تنفست بعمق ثم ذهبت الي غرفتها لعلها تخفف من حالة التوتر والړعب التي سيطرت عليها ولكنها كانت تدري ذلك أمام مصعب...
اما بالدخل 
كل كلمة نطقتها ماسة كانت تتكرار في أذنه.. أيقن أن معاها كل الحق في كل حرف تفوهت بيه خصوصا أنه كبير العيلة من بعد والده وهو الذي يدير كل شىءواذا استمر علي هذا الحال سوف يتدمر كل شىء وينهار نعم أصدقاءه يديرون الاشغال بجد وإتقان ولكنه العقل المدبر لهم وصعب عليهم التصرف بدونه وهذا ما سوف يستغله أعداءه ليقرر ان يدفن حزنه في قلبه ويرجع من جديد لساحة العمل ومن ثم اقترب مصعب من الطعام وتناوله..
في الصباح
خرج مصعب من غرفته وهو يرتدي حلته السوداء ويحمل اللابتوب الخاص بيه ليجد الجميع يجلسون علي طاولة الطعام ليتفاجئوا بيه فكان أخر تواقعتهم أن يخرج من غرفته والادهي من ذلك هو أرتداءه للذهاب الي العمل ..
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
مصعب صباح الخير
الكل صباح النور
ناهد رايح فين يا حبيبي!
مصعب ايه يا امي هكون
رايح فين هروح اشوف شغلي
أسماعيل بفرحة عين العقل يا بني ربنا يصلح حالك
جلس مصعب علي مقعد السفرة حتي يتناول طعام الإفطار والجميع يشعروا بالسعادة لخروجه من تلك الحالة التي كانت تلازمه
بعد قليل
كانت ماسة تهبط الدرج متوجهة للغرفة الخاصة بالطعام..لتجد مصعب وهو يجلس علي طاولة الطعام بهيئته الطبيعية وعلمت أن تلك الطريقة التي تعاملت بها معه في الامس قد نجحت خصوصا عندما سألت الخادمة عن ذلك الطعام الذي أدخلته إليه بالامس لتجيب الاخري بإنه أنهي طعامه وأقسمت ماسة في داخلها أن تجعله يتعود علي وجودها ويعترف بيها كزوجة وهذا ما سوف تعمل عليه الايام القادمة...
في غرفة الطعام
دخلت ماسة غرفة السفرة لتقول بوجه بشوشصباح

انت في الصفحة 1 من 12 صفحات